Samenvatting van Rondom de Kerken

STEENBERGEN HERVORMDE GEMEENTE

*Zondag 1 september om 10.00 u: ds. v.d. Weerd, Geertruidenberg.

Collecten: Missionair werk Nederland en Kerkrentmeesters.

*Zondag 8 september  om 10.00 u: ds. de Ronde, Barendrecht.

Collecten:  Volkerk/kliederkerk en Kerkrentmeesters.

VAN DE PREDIKANT

Startzondag

Op zondag 29 september houden we de startzondag.
Een feestelijke dienst, uitleg bij het jaarthema.
Na de kerkdienst natuurlijk koffie en voor wie wil een rondleiding met de stadsheraut.

Als afsluiting een gezamenlijke lunch waaraan iedereen iets bij kan dragen.

Reserveert u de datum alvast. Een officiële uitnodiging met meer uitleg
kunt u binnenkort verwachten.
Wij zien ernaar uit u dan te ontmoeten!

Namens de commissie vorming en toerusting,              Annet Ravensberg

Activiteiten komend seizoen

Zin om mee te doen met een gespreksgroep? Wellicht een keer bibliodrama uitproberen?
Eens over de grenzen van de eigen gemeente kijken bij een andere gemeente op de Brabantse Wal?

Er is een folder in de maak, waarbij al deze activiteiten op een rij zijn gezet.

T.z.t. verschijnt het aanbod ook op de website.

Hartelijke groet,                                                              Annet Ravensberg

DIACONIE

Collecte zondag 1 september:

Er wordt gecollecteerd voor Missionair werk Nederland en voor het college van Kerkrentmeesters.

Elk jaar starten er nieuwe pioniersplekken en andere vormen van kerk-zijn, nieuwe plekken waar mensen de liefde van God kunnen ervaren. De Protestantse Kerk ondersteunt initiatieven met subsidie die zich richten op doelgroepen die niet of nauwelijks meer in bestaande kerken komen, of zich richten op regio’s waar de kerk kwetsbaar is.

Collecte zondag 8 september:

Er wordt gecollecteerd voor Volkerk/kliederkerk  en voor het college van Kerkrentmeesters.

Kliederkerk is een missionaire vorm van kerk-zijn voor families en anderen. Er staan bijbelverhalen centraal, het is voor mensen van alle leeftijden. Kliederkerk is gastvrij, creatief en vol vreugde. Een kliederkerk duurt gemiddeld twee uur en bestaat uit drie delen: samen ontdekken, samen vieren en samen eten.

Het verlangen is dat families samen met anderen in het voetspoor van Jezus leren gaan. Kliederkerk is een vorm van kerk-zijn, gericht op mensen die weinig of niets met kerk hebben én met meer betrokken kerkleden. Dit kan als onderdeel van een kerkelijke gemeente, of als nieuwe kerkplek, bijvoorbeeld een pioniersplek.

Mocht u uw bijdrage komende tijd wederom willen overmaken dan graag op het rekeningnummer NL51 RABO 0148820611 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Steenbergen met vermelding van de collecte en datum en uw bijdrage voor de kerkrentmeesters kunt u overmaken op rekeningnummer NL73 RABO 0148820700 t.n.v. Kerkrentmeesters Hervormde Gemeente Steenbergen. Onze hartelijke dank dat u aan onze oproep gehoor heeft gegeven en nog wilt doen.

Met vriendelijk groet,                                   Lieneke, Corine, Fia en Marianne

DANK

Een paar weken geleden kreeg ik een prachtig bloemstuk.
Daarvoor mijn hartelijke dank.
Ik was er erg blij mee, het fleurde mijn kamer helemaal op.
Vriendelijke groet,                                                    Coby Ringenaldus

KOPIJ

Kopij voor de volgende Rond de Kerken, die voor twee weken zal gelden en op 12 september a.s. verschijnt, inleveren voor 6 september a.s. bij mij via de mail van Niek: niekvangiels@hotmail.com

Dit omdat de mails niet altijd aankomen op mijn eigen mailadres.

Met vriendelijke groet,                                                          Greet van Giels